Kirkevalg i Tynset 2023 – Nominasjonskomiteens valglister

Høsten 2023 skal det holdes kirkevalg i Tynset i de fire soknene Tynset, Tylldalen, Brydalen og Kvikne. Det skal velges 8 faste medlemmer og 5 varamedlemmer i Tynset sokn, 6 faste medlemmer og 5 varamedlemmer i Tylldalen sokn, 6 faste medlemmer og 5 varamedlemmer i Kvikne sokn og 4 faste medlemmer og 5 faste varamedlemmer i Brydalen sokn.

Frist for å klage med krav om endring av valgstyrets vedtak om å godkjenne eller forkaste listeforslagene er 9 mai.

Supplerende nominasjon

Fra 2. mai er det åpent for supplerende nominasjon. Da kan det foreslås enkelt kandidater. Slike kandidater vil bli føyd til nederst på lista til menighetsrådsvalget. Hvis det kommer flere forslag vil det bli trukket lodd om rekkefølgen på disse.
Kandidater som foreslås må være over 18 år og ha stemmerett i menighetsrådsvalget. Forslaget må underskrives av fem stemmeberettigede forslagstillere.
Reglene for supplerende nominasjon sier:
"Et forslag til kandidat fremmet ved supplerende nominasjon skal være underskrevet av fem stemmeberettigede forslagsstillere. Underskriftene skal være skrift på papir eller et skannet dokument. Forslaget til supplerende nominasjon skal ha følgende vedlegg:
En oversikt over kandidatenes fødselsdato.
En oversikt over fødselsdato og bostedsadresse til dem som har underskrevet på forslaget."
Fristen for supplerende nominasjon er 15. mai kl. 12.00. Forslag leveres valgstyret ved menighetsrådsledere Heidi Barmoen i Tynset sokn, Olav Horten i Tylldalen sokn, Inger Elise Næss i Brydalen sokn og Jan Haugan i Kvikne sokn.

Følgende er nominert av de forskjellige nominasjonskomiteene i Tynset til menighetsrådsvalget i de fire soknene:

Klikk her for godkjent listeforslag fra nominasjonskomiteen i Tylldalen sokn

Klikk her for godkjent listeforslag fra nominasjonskomiteen i Brydalen sokn

Klikk her for godkjent listeforslag fra nominasjonskomiteen i Kvikne sokn

Klikk her for godkjent listeforslag fra nominasjonskomiteen i Tynset sokn

Publisert av: Ola Aaeng Næsteby den 02-05-2023