SOMMERKONSERT MED NIVALIS BAROKK

Fredag den 25. junispiller Nivalis Barokk - et profesjonelt tidligmusikkensemble basert i Innlandet - konsert i Tynset kirke kl. 18.00.

https://tynsetkirke.no/img/23_08_2019_Diverse/Nivalis_logo.pngNivalis Barokk har tidligere besøkt Tynset både med kirkekonserter og sceniske forestillinger, blant annet forestillingene «Jaktkantaten» i 2018 og «Apollo og Daphne» i 2019. Nivalis gjør for øvrig også store kirkemusikk-prosjekter som Händels Messias og Bachs Juleoratorium, med samarbeidspartnere som Hamar Domkor, Hof Oratoriekor, Cantate Domino Elverum og Tønsberg Domkor.

Denne gangen er det kirkemusikk i mindre format som står i fokus. Ensemblet består for anledningen av Guro Evensen Hjemli, sopran, Jon Fredrik Hjemli, obo, Laima Olsson og Vårild Schürmann, fiolin, Susanne Schwarz, bratsj, Gunnar Hauge, cello, Christian Kjos, cembalo og Jadran Duncumb, teorbe. Alle utøverne er høyt utdannete spesialister innen framføring av barokkmusikk, og er etterspurte frilansmusikere både nasjonalt og internasjonalt.

Repertoaret blir lett og sommerlig, blant annet får publikum høre Vivaldi-kantaten "Nulla in munda pax sincera" – et stykke som blant annet er kjent som filmmusikk, og dessuten et av barokkens mest populære stykker, nemlig Albinonis obokonsert i d-moll.

Konserten inngår i en turne som har grunnfinansiering fra Innlandet fylkeskommune. Billetter til konserten legges ut på Hoopla (250,-), og mer informasjon blir å finne på ensemblets hjemmeside nivalisbarokk.no, eller facebooksiden nivalisbarokk.

Publisert av:  den 07-06-2021