Tynset kirkelige fellesråd

fredag 17 mai
Tylldalen kirke

INFORMASJON OM BEGRAVELSE

Begravelser vil fortsatt kunne gjennomføres på en forsvarlig måte, nå åpnes det opp for inntil 70 deltakere i Tynset kirke.

Regjeringen har nå (gjeldende fra 23/2-21) kommet med en oppmykning av de nasjonale regler for håndteringen av koronapandemien. Det er likevel størrelsen på rommet sammen med fortsatt krav om 2 meters avstand i seremonier der det er fellessang, som setter rammene for hvor mange som kan delta.

Følgende regler gjelder for kirkene i Tynset kommune:

Tynset kirke: inntil 70 personer

Kvikne kirke: inntil 30 personer

Tylldalen kirke: inntil 30 personer

Brydalen kirke: inntil 20 personer

De nasjonale tiltakene er satt for å begrense og bremse spredning av viruset. Vi vil bidra i denne dugnaden. I en begravelse har det vært naturlig å håndhilse og gi en klem, nå må vi prøve å finne andre måter å vise omtanke og respekt. Et smil, et vennlig blikk og noen gode ord kan være gode alternativer. Det er viktig at vi fortsetter å holde avstand og har god håndhygiene.

Publisert av:  den 24-02-2021